.

Naše koncepce

Na všeobecné vzdělávací cíle a obsahy základního vzdělávaní v České republice aplikujeme naši koncepci, jejímž stěžejním prvkem je orientace na přírodu, pohyb a komunikaci. Zahrnuje také inspiraci finským školstvím a filosofií Reggio Emilia

Vnímáme člověka - dítě jako bytost:

  • přírodní
  • společenskou
  • zvídavou
  • duchovní
  • tvořivou
  • lidskou 

od toho se odvíjí, jak naše hodnoty, tak i každodenní fungování.

Ústředí naší koncepce:

  • PŘÍTOMNOST 
  • LOKÁLNOST - vycházet z místa, kde se právě dítě, učitel i škola nachází (fyzicky i psychicky)

  • CYKLIČNOST - vývojové vlny a cykly jedince i jeho okolí

  • POHYB -  (fyzický i psychický) je život, je prostředkem RŮSTU a dětem je přirozené růst

  • SPOLUPRÁCE - koncentrace síly rozvoje

 

 Naše přesvědčení:

  • i my jsme PŘÍRODOU

  • POHYB je prostředkem růstu

  • KOMUNIKACE cestou k druhému

  • TVOŘIVOST nástrojem sebevyjádření

  • VZÁJEMNOST je dobrodružná cesta inspirace a učení

  • VŘELOST klíčem otevření


Naším záměrem: 

  • Je KOMPLEXNÍ ROZVOJ všech těchto složek osobnosti dítěte. Jedině tak může být zajištěna její VYROVNANOST. Aby děti reagovaly ze středu své osobnosti, kde se všechny složky prolínají, pak je reakce plnohodnotná, v souladu s celou bytostí.
  • Aby bylo dítě samo v sobě UKOTVENÉ,
  • svým jedinečným způsobem PROJEVOVANÉ,

  • OTEVŘENÉ nechat se inspirovat druhými a zároveň inspirovat druhé svojí jedinečností.

  • Aby mohlo ve vhodném prostředí rozvinout všechny individuálně možné předpoklady pro jeho šťastný a naplněný život.

Českou pedagogiku

bereme jako pevný základ, tradici a kořeny, které mohou vyživit celý strom kvalitní české školy. Školu nebereme jako samostatný činitel, ale jako součást celku většího. Zejména dle své historie a lokality, která neodmyslitelně patří k dané škole a nabízí dětem podnětné prostředí pro rozvoj sociálních i praktických dovedností, pocit náležení do dané lokality. Dříve nazýváno pocit občanství, který je v dnešní době podceňován a bagatelizován. Míníme, že je dobré vědět, odkud člověk pochází, kde má kořeny, jaká je historie jeho lokality a předků a jací lidé zde žijí dnes, jaká umí řemesla, jaká jsou jejich povolání, dovednosti, jaký je život v obci a jejím okolí nyní. Mohou být pro děti inspirací a motivovat je následně i k jasnější představě o svém místě ve společnosti. 

Vážíme si toho, že můžeme využít budovy bývalé školy v Záluží, kde probíhala výuka do roku 1980. Původní škola byla slavnostně vysvěcena už 28. 9. 1893 na svátek svatého Václava, patrona českého národa. Bude nám ctí toto místo znovu oživit v návaznosti na tradici, s plným vědomím současnosti, ve které se již odráží i široká škála pedagogických poznatků a zkušeností, které se v mezidobí v Čechách i zahraničí udály a které mohou tradiční model českého školství posunout směrem k budoucnosti a přesahu třeba i za hranice státu.