Výuka probíhá nejčastěji prostřednictvím:
- samostatné i skupinové práce
- praktické činnosti
- kooperativního vyučování
- osobního prožitku
- badatelského přístupu
- projektového vyučování
- pohybových aktivit
- dramatické, výtvarné, hudební hry...,
- hry intuitivní pedagogiky
- učení se v životních situacích
pobyt v přírodním prostředí
výlety, exkurze, besedy
Rádi bychom děti vedli k:
- vlastnímu úsudku i způsobu řešení
- zvídavosti
- vlastnímu objevování
- smysluplnému rozlišování
- praktičnosti
- samostatnosti
- tvořivosti
- otevřenosti
- zodpovědnosti (za své myšlenky, slova, činy, důsledky činů),
- sebe projevu
- sebevědomí
- spolupráci s druhými
- konstruktivní a nenásilné komunikaci
- úctě k druhému
- úctě k přírodě
- spokojenému žití
Často jsme venku a v pohybu.
- na výpravách
- exkurzích
- výletech
- v propojení s praktickým životem