Výuka se řídí učebním plánem vycházejícím ze Školního vzdělávacího programu - ŠVP ZŠ Inspíria: "Inspiruji se, inspiruji tě, jsem sám sebou."
UČENÍ
Probíhá v souvislostech s výukou v blocích, postupně se začleněním projektů krátkodobých (týdenních) a dlouhodobých (měsíčních, ročních). Role učitele je dynamická a optimálně se učitelem stávají často děti sami. Jsou vedeny ke spolupráci a podpoře druhých, stejně jako pedagogové, kteří pracují společně.
Matematika - Hejného metodou
Spolupráce s externími odborníky z různých oblastí
Ostatní oblasti (nauka o přírodě, cizojazyčná výuka, umění, pohybové aktivity atd.) - sloučená výuka - děti věkově smíšené
PROSTOR
Vyučování se odehrává v budově školy i mimo ni - na školní zahradě, v přírodě blízkého okolí i na vzdálenějších místech, při výletech a exkurzích.
Třída je koncipována do výukových center, která svým zaměřením odpovídají jednotlivým oblastem např. jazykové zaměření, matematický koutek, badatelský, přírodovědný, zeměpisný, atd. Centra se formují také dle potřeby a dle věku dětí.
Důležitou součástí školy je Ateliér, ve kterém probíhá tvořivá činnost, která je v hojné míře zastoupena a protkána celým vyučováním.
Pro tělovýchovné aktivity máme k dispozici vlastní tělocvičnu v budově školy a nedaleký venkovní sportovní areál TJ Tatran v Třemošné.
Uspořádání třídy je pružné dle náplně jednotlivých bloků i celého dne. Je uskupováno dle aktuálních projektů, taky aby splňovalo podnětnost a inspiraci k práci).
PROGRAM
Výuka je složena z výukových bloků (různé časové délky dle charakteru, náplně a tématu a zvolené oblasti, aktivity)
Hodně vycházíme z aktuálního nastavení dětí.
Např. PO - pohybové, ÚT - badatelské, ST - cizojazyčná výuka, ČT - tvořivé, PÁ - den výletní, exkurzní.